חייגו אלינו:

04-8673255

שלנו לנו מייל

boris.itzcovich@gmail.com

חניה, הסדר עם ביטוחים והסדרי תשלום מיוחדים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חניה, הסדר עם ביטוחים והסדרי תשלום מיוחדים

שיקום על שיניים – קבוע

מרפאת השיניים של דר' איצקוביץ היא בין מרפאות הבודדות שקיימות בשוק,
שבה מנסים להאריך את החיים של כל שן ושן
וגם להגיע למצב טוב ויציב של מטופל לשנים ארוכות ע"י טיפולים מניעתיים.

שיקום על שיניים – מבנה: שן, שעוברת טיפול שורש חייבת לעבור שיקום ע"י מבנה וכתר והסיבה לכך מאד פשוטה. דמיינו לעצמכם ענף המחובר לעץ – הוא חי וגמיש ואי אפשר לשבור אותו בקלות. לעומת זאת, ענף שניסרו אותו מהעץ ואחרי זמן מה הוא מתייבש ונהיה שביר מאד.

אך גם שן שעברה טיפול שורש אמנם שומרת על צורתה החיצונית, אבל היא מתייבשת, כי אין בה כלי דם ועצבים. אי לכך, היא שבירה. אם לקחת בחשבון שמשקל לעיסה הוא כ-200 ק"ג לסמ"ר, אז השן לא יכולה לעמוד בזה לטווח ארוך ועלולה להישבר. הבעיה היא שכאשר השן נשברת, השבר הוא לרוב אנכי (לאורך ציר השורש) ועקב כך השן מיועדת לעקירה.

כדי להימנע מכך – חובה לשחזר את השן עם מבנה וכתר.

מבנה מורכב מ-2 חלקים – פנימי (בתוך השורש) וחיצוני (בפה).
המבנה בעצם זה מילוי השן וחיבור חלקה השורשי לחלקה הכותרתי.
החלק הפנימי הוא בורג או יתד המוכנס לתוך חלקו העליון של התעלה שעברה טיפול שורש וחלק ממנו בולט החוצה. הבורג מודבק עם חומר מיוחד דמוי צמנט (מלט) ועל חלקו הבולט משחזרים את השן עצמה לגודלה המקורי. ישנם סוגים שונים של יתדות ובחירתם נעשית לפי הצורך ע"י הרופא המשקם. החלק החיצוני של המבנה עשוי מחומר חזק יותר מחומרי סתימה רגילים. לאחר בניית השן – השלב הבא והסופי הוא שיקום ע"י כתר.

שיקום על שיניים – כתר
כתר זוהי כיפה ששמים אותה על השן מ-2 סיבות בד"כ – השן הרוסה מאד והסתימה שעשו לא עומדת בפני כוחות הלעיסה או שהשן עברה טיפול שורש.

במידה וחסרה שן והשיניים ליד לא חיות אפשר לעשות גשר כדי לסגור את הרווח.

גשר – שיקום על שיניים

במידה ויש חוסר מועט של שיניים בפה אין צורך להעמיס עליהן, אלא להשתיל שתלים, שיעמדו בתור יחידות עצמאיות. כך גם המראה של השיניים נשמר וגם גם יציבותן לא מתערערת.


בשלב ביצוע הכתר ישנם 2 שלבים: כתר זמני וקבוע.

בד"כ אחרי ביצוע המבנה השן מושחזת והרופא בונה כתר זמני בתוך המרפאה. זהו שלב הכרחי בטיפול. הסיבה לכך היא, שהכתר הזמני מאפשר לעיסה רגילה ואסתטיקה במידה וצריך (שן קדמית).
כדי לבצע כתר קבוע שולחים למעבדה את השן המושחזת בעזרת סריקה. הטכנאי מקבל את המידות ובונה בדרך כלל את בסיס הכתר ואחרי מדידה משלים עם חרסינה בהתאם לגוון השן. בד"כ צריך 2 פגישות והכתר מוכן.

 

ישנם כמה סוגי כתרים. לאור מודעות רבה לאסתטיקה בשנים האחרונות ירד הביקוש לכתרים על בסיס המתכת ואת מיקומם תפסו כתרים על בסיס מתכת אצילה (זהב) או זירקוניה.

אחרי שהכתר נבדק בפה לכמה ימים (עם דבק זמני) מדביקים אותו על דבק קבוע.

ישנה גם שיטה חדשנית – כתר תוך שעה.
פה חשוב להבהיר שמטופל שיש לו בפה כתרים חייב לנקות ביסודיות את השיניים ולהגיע בקביעות להסרת אבנית ובדיקה תקופתית אצל רופא שיניים.

 

איצקוביץ' דנט

כל סוגי הטיפולי שיניים ואפילו יותר במקום אחד נוח.

במרפאתנו מתמקדים לא רק בשיניים, אלא בהשפעתן על כל הגוף – מהסגר ועד כף רגל.

40 שנה ניסיון ברפואת שיניים

ותק מעל 40 שנים ברפואת שיניים מתוכם מעל 30 שנים בישראל.

הזמינו תור עכשיו

Join our newsletter and get 20% discount
Promotion nulla vitae elit libero a pharetra augue
× שלחו פניה ב-Whatsapp
דילוג לתוכן